Download
Закон України щодо протидії булінгу (цькуванню)
Закон України щодо протидії булінгу (цьк
Adobe Acrobat Document 234.9 KB

Порядок реагування на доведені випадку булінгу (цькування) в            Дережицькій гімназії Дрогобицької міської ради  та           відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

4. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);

дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;

виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

5. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

7. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

8.Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.

Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після

накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до

16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють. Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неопадоткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

 


Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в Дережицькій гімназії  Дрогобицької міської ради Львівської області

1. Учасники освітнього процесу у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, можуть подати письмову заяву уповноваженій особі закладу освіти (Медвежинській Л.С. – заступник директора з виховної роботи). Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Право подати заяву мають здобувачі освіти, їх батьки, педагоги, інші учасники освітнього процесу. Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати: прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон; статус (постраждалий чи свідок булінгу); навести розгорнутий виклад фактів; інформацію  щодо джерела отримання інформації; тривалість; дата подання заяви та особистий підпис.

          2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога  школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

          3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

         4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

         5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол. 

         6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.        

         7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат  розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції  України.

           8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.   

           9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).

         10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

          11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.

Зразок заяви

                                                 Директору Дережицької гімназії

                                                                                    Магур Л.М. ___________________________

                                                                                    (прізвище, ім’я, по батькові  заявника)

                                                                                                      _____________________________

                                                                                     (адреса фактичного місця   проживання)

                 _____________________________

Контактний телефон ___________              

                                                                                     Адреса електронної поштової скриньки

                                                                                                          ___________________

 

Заява

 

Доводжу до Вашого відома, що ___________________________________

_________________________________________________________________

 

 

 

ОПИС СИТУАЦІЇ ТА КОНКРЕТНИХ ФАКТІВ

 

 

 

Прошу терміново провести розслідування ситуації, що склалася.

 

 


План заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в Дережицькій гімназії Дрогобицької міської ради на 2023-2024 навчальний рік

№з/п

Назва заходу

 

Відповідальні

1.

Брати участь педагогічним працівникам у районних семінарах, нарадах щодо протидії булінгу

Педагогічні працівники

2.

Проводити системну роботу педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Безпечна школа», нараду при директору «Булінг. Кібербулінг»

Педагогічні працівники

3.

Співпрацювати з фахівцями служби у справах дітей, соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу та насильству в сім’ях згідно окремих спільних планів

Заступник директора

4.

Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

Директор

5.

Проведення годин класного керівника, годин психолога формування навичок толерантного та ненасильницької поведінки

Класні керівники 1-9-х класів

6.

Придбати та оформити стенди «Зупинимо булінг разом!», «Протидія булінгу»

Педагог-організатор

7.

Удосконалити, затвердити, ознайомити з правилами та обов’язками здобувачів освіти, батьків, правилами користування мережею Інтернет,  щоб зменшити ризик булінгу, розмістити на сайті закладу освіти

Педагог-організатор, класні керівники 1-9 класів, вчитель інформатики

8.

Проводити просвітницьку роботу на батьківських зборах на теми: «Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що за цим стоїть», «Три проблеми батьків, які впливають на дитячу агресію. Як допомогти дітям упоратися з агресією» - відеопрезентація

Класні керівники 1-9-х класів

9.

Провести міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті».

Педагог-організатор, класні керівники 1-4-х класів

10.

Провести тренінг «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

Педагог-організатор, класні керівники 5-9-х класів

11.

Перегляд відеороликів, відеопрезентації «Булінг у школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг розслідування і захист дитини»

Педагог-організатор, класні керівники 5-9-х класів

12.

Провести години класного керівника на теми:  «Планета толерантності», «Жити в мирі з собою та іншими».

Класні керівники        1-4-х класів

13.

Провести години класного керівника на теми: «Допоможи собі рятуючи інших», «Про стосунки в учнівському середовищі»

Класні керівники        5-9-х класів

14.

Провести годину класного керівника на теми:«Стережись! Бо, що посієш, то й пожнеш», «Змінюй в собі негативне ставлення до інших»

Класні керівники        1-9-х класів

15.

Засідання центру прав дитини, Ради профілактики за участю практичного психолога на тему «Не допускай насилля над ближнім»

Заступник директора, педагог-організатор

16.

Розмістити на інформаційному стенді номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116 000

Педагог-організатор